Bildet mitt
Jeg er 40 år. Familie: skilt; jeg og Linda har 2 døtre. Jeg er kristen, og er stolt av det:-)

søndag 1. april 2018

Fjelltur i påska

Langfredag dro jeg og en kamerat ut på tur.
























Asle og Øyvind. Vannet heter Svartediket.


Været var strålende.☀️ Det lille vannet omtrent i midten av bildet, er Lille Lungegårdsvann. Det er også kalt Smålungeren. Vannet ligger sentralt i byen i Bergen. 
Å gå tur langs Svartediket anbefales for alle. Der er det en bred vei og det er en lett tur.
Fjellet vi gikk på, heter Ulriken, og er et av byfjellene i Bergen. Der er det mange bratte partier, så de som går der, bør ha god balanse og sterk kondis. Alternativt kan svevebanen Ulriken 643 benyttes opp og ned. Se linken under.
Om Ulriken

Gode grunner til å dra ut på tur
* Mindfulness. Du bruker sansene dine og er til stede i øyeblikket.
* Rekreasjon. En god tur er beroligende og gir ny energi.
* Trim. Trim er bra for hele kroppen. Og så er trim bra mot lett depresjon.
* Utforsk naturen.
Det finnes mange flere gode grunner for å dra ut på tur. Det var disse grunnene jeg kom på.

Ingen kommentarer: