Bildet mitt
Jeg er 40 år. Familie: skilt; jeg og Linda har 2 døtre. Jeg er kristen, og er stolt av det:-)

lørdag 25. desember 2021

En annerledes jul

 I år passet det ikke å feire jul med familien. Men 20. des. hadde vi julefeiring sammen. Jeg var hos de. Det var fint.😊



Jeg ringte døtrene om formiddagen, jeg ønsket de god julefeiring og sa at jeg er glad i de.📞💗 Utpå ettermiddagen gikk jeg til husvertene og feiret jul hos familien deres. Det var fint og koselig!


Denne jula går mine tanker til alle de, som ikke får vært sammen med familien sin.💭 Se YouTube-linken nederst. Det sangen er en sår, vakker duo.🎵 Det er ikke bare julaften, at vi kan savne familien. Det gjelder alle dager ellers i året, også. Min oppfordring er: Ikke prøv å drukne sorger. For sorgene blir ikke druknet. De blir bare bedøvet for en periode. Nei, ta heller kontakt med mennesker, som bryr seg om deg. Dra på besøk. Snakk med de, om det du tenker og bærer på.

En delt sorg, er en halv sorg. En delt glede, er en dobbelt glede.*

 Ang. å bry seg om og å ta kontakt: Vi feirer jul, fordi Gud bryr seg om oss, og tok personlig kontakt med oss. Han sendte Sin Sønn, Jesus Kristus, til jorda.

"Derfor skal Herren selv gi dere et tegn: Se, en jomfru skal bli med barn; hun skal føde en sønn og gi ham navnet Immanuel."

Jesaja 7:14 

 

Jeg ønsker deg en fin romjul, med varme i hjertet.☺

 

* = Det er et godt sitat. Men jeg vet ikke hvor det kommer fra. 

Jul uten pappa 🎵

Ingen kommentarer: